Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Egy nem rég megjelent játék a...

2010.05.06

A Mass Effect 2 egy ki tesztje,végigjátszása,Trailerje....stb

Mass Effect

 

 

 
   

Amit érdemes csinálni küldetések között

  • Amint szabadon enged a játék, lehetőséged van felfedezni a galaxist. Minden egyes galaxisban több csillagot is meglátogathatsz, melyek bolygói felfedezésre várnak. A legtöbb bolygót csak átkutathatod. A bal ravasszal kell szkennelni, és az analóg karokkal keresni a felszínen. Amikor rezegni kezd a kontroller és a kijelzőn valamelyik alapanyag szintje megugrik, jobb ravasszal lőhetsz ki szondát, ezzel növelve készleteidet.
  • Csillagok közti utazást úgy vihetsz végbe, hogy kimész adott csillag határánál. Ehhez üzemanyagra van szükség, amit a fő csillag melletti töltőállomásnál vehetsz, ahogy szondákat is.
  • Néhány bolygón anomáliát észlelhetsz. Ilyenkor a szkennelő körben egy fehér csík jelzi az irányt. Ha elég közel kerültél az anomáliához, egy fehér pont jelzi majd, hogy hova lődd a szondát. Ilyenkor általában leszállhatsz a bolygóra, hogy elvégezz egy egyszerű mellékküldetést, ami nem több egy néhány perces folyosószerű pályánál.
  • Nagyobb, városszerű bolygókon vásárolhatsz mindenféle felszereléseket, fejlesztéseket a fegyvereidhez, páncéljaidhoz és magához az űrhajóhoz is fejlesztések lesznek elérhetők. Ezek többségét nem elég megvásárolni, a laborban aktiválni is kell megfelelő mennyiségű alkotóelem felhasználásával, amit bolygókat szondázva és küldetések során ládákat nyitogatva szerezhetsz. Az utolsó küldetés előtt nagyon ajánlott a hajót maximumra fejleszteni, de a fegyverek, páncélok, képességek fejlesztésének sem kell magyarázni az előnyeit.
  • Rengeteg apró, helyben megoldható feladatot is kapsz majd különböző személyektől. Érdemes mindig mindenkivel beszélgetni. Nem túl bonyolultak ezek, legtöbbször beszélgetéssel megoldhatóak.
  • Keresheted az igaz szerelmet, legalábbis ágyba bújhatsz emberekkel / idegenekkel.

 

Általános tudnivalók

  • A beszélgetések során rengeteg választási lehetőséged lesz. A jobb felső válasz mindig jó válasz, a jobb alsó mindig negatív hatást ér el. Bal fent jelenik meg a jóságos Shepardok válasza (kék), bal lent pedig a rosszaké (piros). Középen jobbra a semleges válasz található (ami ennek ellenére néha negatív hatást kelt), balra pedig általában az, hogy többet tudj meg a helyzetről. Így előre tudható, hogy milyen hatást várj egyes reakciókra. Ha például célod a jóság, mindig válaszolj jobb felsővel.
  • A megszakítások: Beszélgetések közben lehetőséged lesz félbeszakítani az embereket. Ha bal szélen jelenik meg a kék jel, akkor általában életeket mentesz, ha a jobb oldali pirosra tenyerelsz rá, valaki nagyon rosszul jár a környezetedben.
  • Hack: Bizonyos számítógépeket feltörhetsz. Ilyenkor a fent látható kódot kell kiválasztanod a lentről felfelé haladó kódrészletekből. A piros X-szel áthúzottakra rálépni sem szabad, egyből kizár a rendszer.
  • Áramkör átkötés: rengeteg áramkört köthetsz át. Ez annyiból áll, hogy a kurzorral rámész a pontokra, amik így egy jelet mutatnak. Ha két egyformát találsz, akkor össze kell kötni őket. Sokszor a továbbjutást jelentő ajtók is így vannak bezárva.
  • Jó és Rossz: Teljesen mindegy, hogy a karaktered gonosz vagy jó! SEMMI nem változik a játék történetében. Egy-két helyen könnyebb lesz a játék, ha gonosz vagy, és néhány apró jelenet megváltozik, nyilván ott, ahol a piros megszakítást használod. De összességében mindkét úton járva minden elérhető.
  • Csillagtérkép: A csillagtérkép három szintre oszlik: galaxis térkép, ahol nebulák vannak kis kék körökkel jelölve, csillagrendszer, amiben bolygók közt repülhetsz. Ha egy csillagrendszer határán kirepülsz, akkor adott nebulán belül haladhatsz más csillagrendszer felé, ez üzemanyagba kerül. Ha éppen van valamilyen küldetésed, akkor adott nebula neve alá ki lesz írva. Ugyanez igaz a bolygókra is. Ha belépsz egy csillagrendszerbe, ahol ki van írva egy feladat, de nem látod egy bolygó felett sem, akkor az azt jelenti, hogy át kell repülnöd az egyik szomszédos rendszerbe. Miközben repülsz, a rendszer felett is láthatod kiírva a küldetést.

 

Harci taktikák

  • Az egyértelmű, hogy fedezékbe bújva és onnan kilőve lehet a legnagyobb sikert elérni. De nem szabad elfelejteni, hogy vannak csapattársak is, akik csak parancsra várnak. Ha erősebb, jól páncélozott ellenségekkel küzdesz, érdemes az RT segítségével megállítani a harcot, a jobb analóg karral becélozni a szóban forgó ellenséget, és mind a három harcos legerősebb támadását kiválasztani a maximális csapás elérése érdekében
  • Ha közelharcos ellenségek körbevesznek, érdemes leállítani a harcot és társaid támadásait rájuk irányítani. Ez életet menthet, mivel (főleg a játék közepe és vége felé) sokszor előfordulhat, hogy körbevesznek és esélyt se adnak a kitörésre. Ilyenkor nincs más megoldás.
  • Robbanószerek: A legtöbb helyszín tele van tartályokkal, amik robbanással reagálnak a töltények simogatására, az ellenségek pedig előszeretettel használják fedezéknek ezeket. A kijelző ráadásul piros négyzettel jelöli őket.
  • Először mindig azokat az ellenségeket lődd le, akik nincsenek fedezékben. A jobb hatás érdekében a csapattagjaid tüzét irányítsd a fedezékben lévőkre.

 

Románc

Mivel Shepard is csak emberből van, neki is vannak szükségletei. Hogy ezeket kielégítse, lehetősége van a legénység tagjait elcsábítani kis kalandra. Ezen személyek különböznek attól függően, hogy fiú vagy lány Shepardról van szó. Maga a folyamat abból áll, hogy beszélgetsz ezekkel a karakterekkel. Egyre újabb és újabb lehetőségek jönnek elő a beszédben. Szükség van a Lojalitás küldetések elvégzésére is ezekhez, míg el nem érkezel egy olyan ponthoz a beszélgetésekben, amikor már nincs új opció. Ekkor át kell haladni az Omega 4 Relay-n. A hosszú út alatt jön a románc.

Van három olyan személy, akikkel nem érhetsz el magasabb szintre a kapcsolatban, de nemtől függetlenül hajthatsz rájuk. Ezek: Kelly (a pultos lány), Samara, Morinth.

Férfi Shepard: Miranda, Jack, Tali

Női Shepard: Thane, Jacob, Garrus

Mordin: Hál' istennek ővele nem lehet románcba keveredni, viszont érdekes beszélgetésre kerülhet sor, ha már valakit elkezdtél fűzni. Érdemes végighallgatni, kellemetlen pillanatot okoz Shepardnak...

                                                                   Végigjátszása

Prologue

A hajót támadás éri. Shepard menekülés helyett úgy, dönt, hogy menti a többieket. Miután a mentőkabinok elrepültek, indulj el a folyosó bal szélén. Menj fel a lépcsőn, át a kilyukadt termen, így eljutva Jokerhez, aki a Normandy megmentését erőlteti, de Shepard meggyőzi, hogy ne dobja el az életét. Az ellenség újra támad, a hajónak vége. Shepard kisodródik az űrbe, szivárgó levegőtartalékkal.

Szerencsére a modern orvostudománynak már a halálra is van megoldása. Elérkeztél a karakterkreáláshoz. Először is adj nevet a karakternek. Ezek után kiválaszthatod, hogy gyorsan belekezdesz a játékba, vagy a kinézetét is alakítod. Ezek után válaszd ki a kasztot, amibe tartozni fog. Mindegyiknek van speciális képessége, a játékmenet szempontjából nem nagy változás. Végül jöhet a karakter múltja, ez megint csak nem zavar sok vizet. Ha a játék elején az ME1 karakter továbbvitelét választod, akkor mindezekkel törődni se kell. Folytatódik a gyógyulási folyamat töltőképernyő alakjában.

Arra ébredsz, hogy támadják a helyet, ahol vagy. Vedd fel a pisztolyt a jelzett helyről. Haladj előre, a berobbanó ajtó mögül vedd fel a tárat és menj tovább, ahol fedezékből intézd el első ellenségedet. A következő teremben ismét fedezéket kell keresned és jó néhány ellenségre vár fejlövés. Következő helyszínen vedd fel a gránátvetőt a halott biztonsági őrtől. Válts át az imént szerzett fegyverre és lőj le minden megjelenő ellenséget vele. Ha ez megvan, szállj be a liftbe. Rohanj át a tűzön. Itt egy teremben két ellenség a földön kúszik, ne kegyelmez nekik. Egy kis hackelés következik. Egyszerűen az egyforma szimbólumokat kell összekötni. Még meghallgathatsz itt jelentéseket, de a lényeg, hogy haladj tovább, fel a lépcsőn. Segíts Jacobnak elintézni a másik oldalt található ellenségeket. Beszélgetés után kipróbálhatod a speciális képességeket. Ha sikerrel jártál, válaszd az állomás elhagyását szorgalmazó mondatot, vagy kérdezősködj még picit. Haladj tovább az imént nyithatóvá vált ajtón. Kis séta után találkozol Wilsonnal, aki elég rossz állapotban van. Szedd fel a falról a gyógyszert és gyógyíts meg vele a sérültet (Utility képesség). Rövid vita után Miranda hollétéről néhány ellenség jelenik meg. Lődd le őket, majd az Overload képességgel tisztítsd meg az utat, hogy a kis csapat továbbhaladhasson. Újabb beszélgetés után továbbhaladva egy raktárban találod magad. Felfelé kell haladnod, ahol két irányból is támadhatnak ellenségek. Egy zártnak tűnő ajtót Wilson elkezdi kinyitni, mire megjelenik Miranda és lelövi őt.

Végre egy kis nyugalom. A falon található panel segítségével átöltözhetsz (Achievement jár érte). Menj le a lépcsőn és állj a kék körbe, hogy elbeszélgethess Illusive Mannel. Így vagy úgy küldetést kapsz tőle. Nyomj Startot, lépj be a Squad menüpontba, hogy fejlődni tudj (hacsak nem automatikusra van állítva a fejlődés). Menj ki az ajtón: küldetés teljesítve.

Freedoms's Proggress

Haladj az egyetlen lehetséges útvonalon, míg ellenállásba nem ütközöl. Intézd el a gépeket. A lépcsőn felmenve egy szobában újabb panelt hackelhetsz meg, és van itt néhány életmentő csomag is. A nyíláson kilépve újabb adag ellenség vár. Menj be az ajtón, amit őriztek: mégsem szellemváros ez a hely! Mindegy mit mondasz, a végén segíteni fognak neked. Haladj tovább a folyosószerű úton, és intéz el minden robotot. Egy nagy ajtóhoz érve búj fedezékbe, míg a társaid az ajtó két szélén állnak meg (a d-pad bal és jobb gombjával tudod őket a helyükre küldeni). A jelenet után küzdj meg a méretes gépezettel. Érdemes elővenni a gránátvetőt és azzal próbálkozni. Sok a fedezék, használd ki őket. Győzelem után irány a kisméretű épület, ahol Vector éppen őrülten nyomkodja a billentyűzetet. Amikor felszólít rá a játék, nyomj bal ravaszt, hogy tönkremenjen a gép. Ezután már beszédbe elegyedik Sheparddel. Kiderül, hogy a Collector nevű faj intézte el a települést. Vidd magaddal vagy ereszd szabadon Vectort. Illusive Man megdicsér az információszerzésért és melléd állítja Jokert. Ő lesz a pilótád. Új űrhajó is jár hozzá.

Normandy

A Normandy elég tágas, ez lesz a bázisod innentől. Itt tudod felszerelni a csapatodat, átöltözni és egyéb dolgokat is tehetsz. A legfelső szint a kapitány szobája. Itt tarthatsz halakat az akváriumban, űrhajómodelleket a vitrinben. Ajánlatos végignézni a tréningvideókat az achievementért. Itt öltözhetsz át. Ha veszel páncélzatot, mindenképpen vedd is fel itt. A második szinten találhatod a galaxistérképet, illetve a labort (ami később nyílik meg), ahol a különböző fejlesztéseket végezheted el, és fegyverraktárat. Legelöl Jokerrel beszélgethetsz, hátul pedig EDI-vel, esetenként pedig az Illusive Mannel. A harmadik szint a legénységi szint. A lifttel szemben kis szobák, egy része még zárva. A női és férfi mosdó is itt van. A lift mögött a pihenőterület található az orvosi szobával és Miranda irodájával. A negyedik szint a motorszint, itt található a raktár is. Ha eléggé felfedezted a hajót, menj a galaxistérképhez, és irány Omega.

Omega

 

A professzor

Miután kiválasztottad a csapatod, máris az űrbázison találod magad. Nem túl meleg a fogadtatás. Haladj előre a folyosón és menj be az Afterlife nevű klubba. Rendelj egy italt, ha akarsz (az alsóbb szinten pláne érdemes). Haladj addig, míg nem találsz egy őrt, aki egy hölggyel veszekszik. Nem akarja őt beengedni a fertőzés miatt. Shepard könnyebben meggyőzi az őrt. Menj végig a folyosón, majd a földönkívüli mellett be az ajtón. Két ellenség vár rád, keményebbek az eddigieknél, de nem lehet probléma. A földön fetrengőn segíthetsz, ha akarsz. Haladj tovább, míg egy nagyobb terembe nem érsz. Itt fedezékekre támaszkodva intézz el mindenkit. Továbbhaladva még nagyobb ellenállásba ütközöl. Harcolj, vagy menj balra, ahol egy ajtó után néhány tolvajt találsz, akik útba is igazítanak. Elég sok ellenséggel fogsz összeakadni, köztük páncélosokkal is, akikkel külön vigyázz, hiszen akár egy lövésükkel is halálközeli állapotba küldenek (a páncélt speciális képességekkel egyszerűen le lehet hámozni róluk). Harc után menj át a következő ajtón és kövesd a Clinic feliratokat a falon. A klinikán keresd meg Mordint (a folyosó végén jobbra). A doki gyorsan beszél és elmondja, hogy már megvan a gyógymód. Közben kikapcsolják a létfenntartó rendszert. A feladatod, hogy kapcsold vissza. A gyógyszert is odaadja.

Haladj tovább és intézz el minden ellenséget. Érdemes a négyzettel jelölt robbanópalackokra lőni. Menj fel a lépcsőn. Egy folyosón a bal oldali ajtó mögött találod Danielt szorult helyzetében. Az ellenféllel beszélj keményen, majd ha el akarod kerülni a harcod, engedd őket el. Pakold fel az itt található cuccokat és menj be a másik ajtón, ahol kvázi meglepetésszerűen tudsz támadni. Az itteni ajtó után jobbra le a lépcsőn egy újabb ajtó vár, ami mögül rakétavetővel lő rád egy szerencsétlen. Fuss, hogy ne találjon el. Menj körbe a termen és a lentiekkel küzdj inkább. Néhány páncélos és lángszórós keménykedik itt (utóbbiak hátán lévő tartályát öröm szétlőni). Menj be az ajtón, majd át még egyen. Két ellenség próbál elintézni, sikertelenül. Menj fel a lépcsőn, ahol egy ellenség elmondja, hogy mindenki meg fog fulladni. Öld meg őket. Kapcsold be a terem végén található szerkezetet, majd a két oldalsó lejáraton található folyosót tisztítsd meg és a végükön kapcsold be a paneleket, hogy a létfenntartó rendszerek újra működőképesek legyenek. A második folyosónál már igazán nehéz a harc, lévén rakétavetősök lődöznek, egyszerre három is. Ha minden panelt bekapcsoltál, a helyzet megoldódik. A doktor gratulál és segít a Collectorok elleni harcban. Ha akarsz, maradhatsz itt, vagy végetvethetsz a küldetésnek.

Újra a hajón. A doktor vizsgálhatja a mintákat, amiket a kolóniáról hoztál. Félbeszakíthatod a hadarását, de beszélhetsz is vele, nem számít. Járd be a hajót, fejleszd a fegyvereket, ha akarod, hiszen a labor is nyitva áll innentől előtted.

Archangel

Menj vissza az Omegára, a klubba. Menj fel a lépcsőn és beszélj Ariával (automatikusan elkezdődik a párbeszéd). Beszélj neki Archangelről. Kiderül, hogy fél Omega holtan szeretné látni. Csapatokat szerveznek ellene. Menj a zárt ajtóhoz és beszélj az ott lévő őrrel, aki beenged. Mond, hogy Archangelt akarod levadászni, egyből felírnak téged. Kifelé menet jön egy srác, aki ugyanígy szeretne feliratkozni. Szakítsd félbe, így megmentheted az életét. Menj ki a klubból és jobbra indulj el. Beszélj az űrhajó mellett álló katonával.

A helyszínre érkezve megtudhatod, hogy Shepard a terv öngyilkos részét képzi. A feladatod megzavarni Archangelt, míg a többiek bejutnak. Indulj el fel a lépcsőn. Menj bal szélen lévő ajtóhoz. Beszélgess el az itteniekkel, kiderül, hogy Archangelről igazából semmit se tudnak. Haladj tovább át az ajtón. Egy folyosón két ajtó közül válaszd a bal oldalit. Hackelj és köss át áramköröket, hogy az itt található robotok később hasznosak legyenek. Haladj tovább, míg meg nem találod Cathkát. Ő küldetésre indít téged. Ezen a ponton megölheted őt, ha gonosz akarsz lenni (később így könnyebb dolgod lesz). Harc során a társaidat elintézheted. Innentől nem kell tettetned, hogy velük vagy.

Menj fel Archangelhez, akiről kiderül, hogy ő Garrus. Röviden a terv, hogy továbbra is tartjátok az épületet. Lőj le minden ellenséget, aki felbukkan. Kisebb népirtás után beküldik a robotot, amit ha átkötöttél, neked dolgozik. Ha túl vagy a csatán, beszélgess el Garrusszal. Hátulról próbálnak támadni. Hagyj valakit a csapatodból mellette és indulj el le a lépcsőn, a lépcső mögötti ajtóhoz. Továbbhaladva igen nagy ellenállásban lesz részed, ha nem sietsz. A folyosó végén lévő zöld gombot nyomd meg és tíz másodpercig tartsd fel az ellenséget. Most indulj el balra, át az ajtón. Itt akadályokon kell átugrálni, amit az ellenség és te is fedezékként is tudtok használni. A folyosó végén újabb zöld gomb és tíz másodperces várakozás. Menj vissza és válaszd a másik ajtót. Egy nagyobb teremben elég sok ellenséggel kell szembenézned. Sietned kell, mert Garrus egyre több támadást visel el, amíg te itt lent szórakozol. A terem végén van a zöld gomb, egy nagyon tág ajtót zársz el vele, ha sokan támadnak, nehéz védeni. Ha mind a három ajtó le van zárva, nyertél.

Éppen időben tértél vissza, hogy megvédhesd Garrust. Két nagyobb ellenség is a lépcsőn felfelé halad, próbálj rájuk koncentrálni. Beszélj Garrusszal a harc után. Újabb csapatok támadnak, az ablakon át és a lépcső irányából is. Végül egy űrhajót kell elintézned. Elő a nehézfegyverzettel! Elég jól védhető helyen van, ha megölted Cathkát, akkor csak fél ereje van. Győzelem után visszatérhetsz a hajóra, egy baráti csevejre Garrusszal.

                                      (A képek nagyobbítása érdekében katt a képre)

Kép Kép Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.